U početku svake poduzetničke priče postoji puno grešaka i svi znaju kako to nije nimalo lako. Na svakom početku, najveći dio posla odnosi se na planiranje poslovnih ciljeva, a to zahtjeva potpunu predanost poduzetnika početnika.
Statistika pokazuje kako čak 90% poduzeća neuspješno završi svoj pothvat u prve dvije godine poslovanja. Svaka poslovna ideja je priča za sebe, a učenje na tuđim greškama pomoći će vam da izbjegnete neuspjeh.
U nastavku vam donosimo najčešće pogreške poduzetnika početnika:
Strah od neuspjeha
Strah od neuspjeha vodeći je razlog zbog kojeg poduzetnici koji su na samom početku, nikada ne uspiju realizirati svoju ideju. Ljudi vrlo često krive stanje u državi, visoke kamate te nepovoljno vrijeme za pokretanje tvrtke, no idealni uvjeti nikada neće biti. Čekajući „pravo vrijeme“ vešu ideju će realizirati netko drugi.
Nedovoljno istraženo tržište
Vrlo često se događa da poduzetnici početnici ne naprave dovoljno detaljnu analizu tržišta. Za uspjeh svakog proizvoda ili usluge ključno je definirati ciljanu publiku i navike potrošača. Savjetujte se sa stručnjacima ako o ovoj temi ne znate dovoljno.
Misao da sve možete sami
U početku poslovanja sredstva su vam ograničena i smatrate kako je dobro štedjeti na troškovima. No veoma se rijetko dešava da jedna osoba ima odgovore na sva pitanja i da je upoznata sa svim koracima u pokretanju poslovanja. Ako se opteretite činjenicom da sve morate moći napraviti sami, to bi vam moglo oduzimati previše vremena. Naša je preporuka traženje savjeta od osoba koje su stručnjaci u svom području, kako bi vam uštedjeli vrijeme i olakšali početak poslovanja.
Nedovoljno ulaganje u edukaciju
Trendovi na tržištu se kontinuirano i brzo mijenjaju. Neprekidno ulaganje u sebe i svoje znanje glavni je preduvjet za konkurentnost na tržištu i za uspjeh vašeg proizvoda ili usluge. Stručni tečajevi, konferencije te praćenje profesionalnih medija trebali bi biti dio vaše svakodnevice kako biste bili u korak sa svakodnevnim promjenama.
Postavljanje preniske marže
Precizno definirana marža presudna je za uspjeh vaše tvrtke. Mnogi griješe postavljajući prenisku maržu u samom startu, što im komplicira stvari u budućnosti jer kupci neće biti oduševljeni naknadnim podizanjem cijene. Proučite detaljno svoju konkurenciju, jer cijena mora biti realno postavljena odmah na početku, kako vam preniska marža kasnije ne bi stvarala dodatne probleme.
Zapostavljanje marketinga
Česta greška na početku poslovanja je upravo zapostavljanje i ušteda na marketingu. Mnogi vjeruju kako je njihov proizvod toliko poseban te se oslanjaju samo na usmenu preporuku. U stvarnosti, većina novoosnovanih tvrtki mora ulagati u marketing ako žele postići željene rezultate.
Ako ste na početku svog poslovnog puta i treba vam stručni savjet, slobodno nam se javite.
Recent Comments